معرفی محصولات روز بازار صالح آباد در کانال تلگرام @salehabad

بورس پوشاک مردانه در بازار آهنگران

دسته بندی: معرفی بازار
1 تیر 1401
بازار آهنگران تهران کجاست

همانطور که شنیده و یا دیده‌اید بازار بزرگ تهران متشکل از بازار، تیمچه‌ و دالان‌های بسیاری زیادی است که هرکدام بورس کالاهای مشخصی می‌باشند. بنابراین برای خرید جنسی مشخص باید به بازار مرتبط آن بروید. علت نام‌گذاری این بازار و تاریخچه آن به دلیل مشاغلی است که قبلا در این راسته فعالیت داشته‌اند. کارگاه‌ها و مغازه‌های آهنگری که در این مکان فعالیت می‌کردند باعث شدند این بخش به بازار اهنگران نامیده شود.

بازار آهنگران پانزده خرداد تهران جزء یکی از بازارهایی است که بورس پوشاک مردانه می‌باشد و می‌توانید هم بصورت عمده و هم بصورت تک از این بازار خرید داشته باشید. رفتن به این بازار با وسایل نقلیه عمومی بسیار راحت بوده و دیگر دغدغه ترافیک و شلوغی را نخواهید داشت.

این مقاله را دنبال کنید تا بیشتر با بازار آهنگران آشنا شوید.

راهنمای مطالعه متن:


تاریخچه و نامگذاری بازار آهنگران

این بازار پرسر و صدا که از سه‌راهی بازار چهل‌تن شروع می‌شد، از سمت شمال به گذر عودلاجان و بازار عودلاجان و در پایان به محله کلیمی‌ها می‌رسید. قدیم‌ها در این بازارچه تا گوش می‌شنید فقط صدای کوبیدن پتک روی آهن بود. سرتاسر بازار پر از مغازه‌هایی بود که صاحبان هرکدام با دست مشغول صیقل دادن آهن و ساختن در و پنجره و ابزار‌آلات آهنی بودند. برای تبدیل آهن به شکل دلخواه اغلب آن را دومرتبه به کوره می‌فرستادند.

پتک‌کاری در آهنگری از جمله مشاغلی بود که نیازمند داشتن زور و نیروی بدنی بالا، تمرین و مهارت زیاد و در کنار آن تجربه نسبت به نحوه زدن پتک بود. به‌ویژه اینکه شخص پتک‌زن حتماً باید مهارت داشته باشد که ضربه را در کدام بخش آهن بکوبد. بیل، کلنگ، کلنگ بنایی، بیل باغبانی، شن‌کش، دیلم، قلم و چکش سنگ تراشی، سیخ، کفگیرک نانوایی و… از مهم‌ترین محصولات دکان‌های آهنگری محسوب می‌شد.

عضو کانال آپارات صالح آباد شوید و از ویدئوهای بازارگردی که در آن قرار میگیرد، از خانه و با گوشی بازار را بگردید.

آدرس بازار آهنگران

بازار آهنگران در محله بازار تهران و در خیابان پانزده خرداد خیابان آهنگرها پلاک ۵۲ واقع شده است. ورودی بازار آهنگران از بازار ۱۵خرداد است که نزدیک به چهارراه سیروس و دقیقا روبروی بازار عودلاجان می‌باشد.

آدرس دقیق: استان تهران، ۱۵ خرداد، بین ناصرخسرو و پامنار


Balad-button google-map

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی


نزدیکترین مترو:


 ورودی شمالی مترو مولوی


اتوبوس:


ایستگاه اتوبوس بانک ملت


تاکسی‌های اینترنتی:


شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی به راحتی و پس از جستجوی بازار آهنگران تهران در نقشه آن؛ تاکسی کرایه خود را درب منزل سوار شوید و به این بازار سفر کنید.


معرفی بازار آهنگران

وقتی وارد راسته اصلی بازار آهنگران شوید ۹۰% مغازه‌ها، فروشگاه‌های پوشاک مردانه است که عمدتا عمده فروش هستند و برخی تک فروشی هم دارند. حدود ۱۰% هم شامل مغازه‌های آجیل فروشی می‌شود که معروف‌ترین آنها آجیل فروشی ناصر گیاهی است که در راسته‌ی اصلی بازار آهنگران قرار دارد که همیشه جلوی درب فروشگاه صف وجود دارد.

کوچه بشیری که در این راسته (سمت چپ) قرار دارد یکی از اصلی‌ترین کوچه‌ها در زمینه بورس پوشاک است و پاساژهای مختلفی نیز در همین راستا در آن قرار دارند. در انتهای کوچه بشیری، کوچه‌ای به نام رحمانی وجود دارد که این کوچه را به کوچه کلانتری متصل می‌کند که در این راسته هم پاساژهای مختلف با رنج‌های قیمتی مختلف قرار دارد.

بازار آهنگران بورس پوشاک

تو سایت صالح آباد جدیدترین محصولات عمده رو جستجو کنید.

بازار آهنگران بورس چیست؟

بعد از ورود به بازار آهنگران اولین کوچه، کوچه معظم‌الدوله هستش که در این راسته بورس خوراکی‌ها و مواد شوینده خارجی به فروش می‌رسد. روبروی کوچه معظم الدوله نیز کوچه بهبهانی قرار دارد که بورس ابزار و یراق آلات کیف، چرم مصنوعی برای کیف، پارچه‌های تولید ماسک و… می‌باشد.

در ادامه راسته بازار آهنگران مغازه‌های زیادی در زمینه فروش لباس وجود دارند که متناسب با هر فصل پوشاک متنوعی را به فروش می‌رسانند. تنوع کارها و پوشاک در بازار آهنگران بسیار بالاست و این راسته فقط مختص پوشاک مردانه است. در فصول سرد سال پوشاکی چون: پالتو، کاپشن، سویشرت، بافت، لباس‌های جنس دورس و …، در ۶ماهه اول سال هم که جز فصول گرما بشمار می‌آیند؛ پوشاکی چون: تیشرت، پیراهن‌های خنک و تابستانه و کلا لباس‌های مناسب فصل را به فروش می‌رسانند.

اجناسی دیگر از قبیلِ شلوارهای جنس مختلف مانند: جین، کتان، اسپورت، مدل‌های رسمی و…، کلاه‌های بافت، شال گردن، اکسسوری‌های مختلف پوشاک مردانه را در این بازار می‌توانید پیدا کنید.

مقالات مرتبط

17 اردیبهشت 1401
بازار عباس آباد بازار بزرگ تهران

بازار عباس آباد بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران، یکی از بزرگترین بازارهای ایران، در پایتخت و در منطقه ۱۲ واقع شده است. وسعت این...

ادامه مطلب
28 فروردین 1401
صالح آباد بورس چیست؟

بازار صالح آباد تهران بورس چیست؟

بازار صالح آباد بورس چیست؟ اگر ساکن تهران هستید و یا برای خرید عمده راهی بازارهای کلی فروشی پایتخت...

ادامه مطلب
31 اردیبهشت 1401
برترین بازارهای عمده فروشی تهران

بهترین بازارهای عمده فروشی تهران کجاست؟

اگر این مقاله را  می‌خوانید احتمالا دارای مغازه یا پیج فروشگاهی هستید و دنبال بورس کالاهای مختلف در پایتخت...

ادامه مطلب

نظرات کاربران

  • رامین
    21 دی 1401

    بازار آهنگران من رفتم خیلی لباس هست فقط بدیش اینه باید عمده بخری حتما وگرنه خیلی تفاوت قیمت با جاهای دیگه نداره

    • علیرضا یعقوبی
      21 دی 1401

      درود رامین عزیز
      درست میگین، پیشنهاد ما برای خرید از بازار ها چه به صورت عمده چه به صورت تک اینه که حتما یه چندجا سر بزنین، خوب بگردید و قیمت بگیرید و همون اول خرید نکنید.
      اینطور میتونید بهترین قیمت رو پیدا کنید.