معرفی محصولات روز بازار صالح آباد در کانال تلگرام @salehabad

بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

دسته بندی: معرفی بازار
23 شهریور 1400
بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

اگر دنبال بورس ظرف و ظروف و عمده فروشان لوازم آشپزخانه در تهران می‌گردید حتما اسم بازارهای شوش و صالح آباد به گوش شما خورده است. این بازارهای عمده فروشی در زمینه لوازم آشپزخانه فعالیت می‌کنند و چالش بسیاری از افراد در مواجهه با نام آنها این است که از کدام بازار می‌توانند خرید بهتری را تجریه کنند؟

هریک از این بازارها ویژگی‌ها و امکانات مختص به خود را دارند و از لحاظ قیمت، محصولات، مسیر دسترسی، فروش تک یا عمده و … با یکدیگر تفاوت دارند. دانستن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که بهترین بازار را با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود انتخاب کرده و از هدر رفتن وقت جلوگیری نمایید.

در اینجا اطلاعاتی از دو بازار شوش و صالح آباد فراهم آورده شده و این دو بازار را از جهت‌های مختلف بررسی کرده‌ایم تا با مطالعه آن انتخابی مناسب برای خرید خود داشته باشید.


راهنمای مطالعه متن:


دنبال خرید چه محصولی هستی؟

اولین چیزی که در مقایسه بازار شوش و بازار صالح آباد باید در نظر بگیرید؛ این ‌است که هدف از رفتن به یکی از این دو بازار خرید چه محصولی می‌باشد؟

اگر به دنبال اجناس لوکس و مدرن خصوصا در محصولات مربوط به ظروف سرو و پذیرایی و کریستال هستید و زیبایی و خاص بودن بر قیمت کالا برایتان ارجعیت دارد، بازار شوش انتخاب مناسبی برای شماست.

اما در بازار صالح آباد لوازم و ظروف آشپزخانه با تنوع کمتر و قیمت‌های مناسب‌تر به فروش می‌رسند. همچنین در شوش برخی از لوازم ریز برقی مربوط به آشپزخانه همانند گوشت کوب برقی، آبمیوه گیری و.. نیز وجود دارد که این نوع محصولات در بازار صالح آباد خیلی به ندرت یافت می‌شود.

بازار صالح آباد اصناف متنوع تری نسبت به بازار شوش را در خود جای داده است که می‌توان مهمترین آنها را لوازم و ظروف دکوری، ماگ و لوازم کادوئی، خردریز و ابزار آشپزخانه، انواع مجسمه و استند (شلف)، گل و گلدان، اسباب بازی، کالای خواب، پرده و … نام برد. بازار شوش اما منحصرا به لوازم آشپزخانه، ظروف پذیرایی، ظروف دکوری و اقلام جهیزیه و … تعلق دارد و تنوع خیلی بالاتری از این محصولات را نسبت به صالح آباد عرضه می‌نماید.

 نکته‌ای که اینجا می‌شود به آن اشاره کرد اینست که برای خرید لوازم برقی بزرگ منزل، بازار امین‌حضور بهترین انتخاب می‌باشد.

کدام بازار در طرح ترافیک است؟

از مهم‌ترین مسائلی که در خرید رفتن در کلان شهر تهران باید در نظر گرفت محدوده جغرافیایی آن بازار است. چندین سال است که به علت حجم ترافیکی در تهران مسئله طرح ترافیکی مطرح است و نکته‌ای که شما باید در نظر داشته باشید اینست که؛ بازار هدف در طرح ترافیکی هست یا خیر؟

بازار شوش تهران در داخل شهر و محدوده طرح ترافیکی است. بنابراین رفت‌وآمد به شوش و حتی حمل‌ونقل باربری نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد و شما برای رفتن به شوش با ماشین شخصی باید برگه طرح ترافیک داشته باشید و یا اینکه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نمایید. طرح ترافیک در خیابان شوش، از هفده شهریور شروع شده و تا میدان شوش و قسمت‌های شمالی این محله ادامه دارد. قسمت‌های دیگر محله شوش، طرح زوج و فرد را شامل می‌شوند.

بازار صالح آباد اما در خارج از شهر واقع است و شامل محدوده طرح ترافیکی نمی‌شود. شما در هر ساعت از روز که قصد رفتن به صالح آباد را داشته باشید می‌توانید به راحتی با ماشین شخصی به آنجا رفته و خرید خود را انجام دهید.


پارکینگ بازار شوش و صالح آباد

بازار شوش و بازار صالح آباد هر دو از نظر فضای پارکینگی محیط مناسب و خوبی دارند. با این تفاوت که در صالح آباد، پارکینگ‌های درنظر گرفته شده در فضای باز بوده و مسقف نیستند. همچنین در خیابان‌ها و کوچه‌های صالح آباد نیز فضا برای پارک ماشین وجود دارد و شما می‌توانید نزدیک فروشگاه موردنظر پارک کرده و خرید نمایید.

پارکینگ‌های صالح آباد: 

  • پارکینگ جنب انبار ۸۸ خیابان کلهر، انتهای کوچه مدرسه، بالاتر از انبار ۸۸ (فضای باز)
  • پارکینگ جنب انبار ۷۷ خیابان کلهر، روبروی انبار داوری، جنب انبار ۷۷ (فضای باز)
  • پارکینگ موتور آب خیابان کلهر،خیابان رحیمی خرسند، کوچه موتور آب (فضای باز)
  • پارکینگ جنب انبار داوری خیابان کلهر، میدان اصلی صالح آباد غربی، جنب انبار داوری

در بازار شوش با توجه به محیط و محل پاساژها و فروشگاه‌ها، فضای پارک در خیابان وجود ندارد. به همین علت پارکینگ‌های عمومی در این بازار در نظر گرفته شده‌اند تا کسانی که با ماشین شخصی به خرید می‌روند، بتوانند به راحتی ماشین‌های خود را در این پارکینگ‌ها پارک نمایند.

پارکینگ‌های شوش: 

  • پارکینگ مجتمع الماس بلورین خیابان صابونیان، خیابان جندقی (شهرداری)، مجتمع تجاری الماس بلورین، وروردی پارکینگ
  • پارکینگ سرای صدف خیابان صابونیان، بعد از کوچه عابدینی
  • پارکینگ میلاد خیابان صابونیان، مجتمع تجاری میلاد
  • پارکینگ ثامن بزرگراه بعثت، ابتدای خیابان صابونیان، مجتمع تجاری ثامن (بازار گل مصنوعی)

شوشِ پُر پاساژ یا صالح آباد و انبارهایش

شاید بتوان گفت عمده‌ترین تفاوت بازار شوش و صالح آباد در نوع محیط فروشگاهی آنهاست. اگر شما جزء آن دسته از کسانی هستید که حداقل یکبار به این دو بازار رفته‌اید، می‌دانید که بازار شوش محیطی با تعداد زیادی پاساژ است و اکثر فروشگاه‌ها در پاساژها مستقر هستند.

از جمله پاساژهای بازار شوش: پاساژ نگین _ پاساژ قصربلور _ پاساژ رضایی _ پاساژ ایرانیان _ پاساژ نور _ پاساژ شهرداری _ پاساژ الغدیر _ پاساژ الماس بلورین و… می‌باشد که در ادامه تصاویری از آنها را برای شما آورده‌ایم.

پاساژ میلاد بازار شوش تهران

محیط صالح آباد با توجه به بافت نسبتا قدیمی و ماهیت عمده فروشی که دارد، دارای انبارهای بزرگ با سبک قدیمی (بازسازی شده) می‌باشد. تعداد بسیار کمی پاساژ نیز به تازگی درحال ساخت و راه اندازی در صالح آباد است که اغلب ویترین فروشگاهی عمده فروشان می‌باشد.

از جمله انبارهای بازار صالح آباد: انبار ۸۸ _ انبار ۷۷ _ انبار ۶۹ (مجتمع کلهر) _ انبار داوری _ انبار فیاضی (۶۵)

اطلاعات کامل مراکز خرید و انبارهای بازار صالح آباد را از دست ندهید و حتما مطالعه فرمایید.

انبار 60 بازار صالح آباد تهران

بِرَندهای بازار شوش یا تنوع محصولات صالح آباد؟

در بازار شوش تنوع محصولات لوازم خانگی به نسبت صالح آباد کمتر است. در شوش نوع فعالیت اکثر اصناف و فروشنده‌ها مشابه به هم است و محصولاتی مشابه و خاص مثل ظروف کریستال، ظروف چینی، ظروف سرو و پذیرایی و.. را عرضه می‌کنند. محصولات در شوش لوکس تر و البته با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. همانطور که گفته شد بازار شوش بیشتر بر روی ظروف سرو و پذیرایی، چینی و لوازم لوکس متمرکز است. از جمله برندهایی که در شوش محصولات آن عرضه می‌شود: ظروف چینی تقدیس، چینی زرین . ظروف کریستال: اوپال، چک و … می‌باشد.

محصولات روز عرضه شده به بازار عمده را در کانال تلگرام صالح آباد مشاهده نمایید.

در بازار صالح آباد تنوع محصولات لوازم خانگی بسیار بیشتر از بازار شوش است. اصناف فعال در این بازار انواع لوازم خانگی مانند: خرده ریز آشپزخانه، لوازم دکوری و کادویی، اسباب بازی، پتو و روتختی، ظروف سرو و پذیرایی، ابزارآلات و… را عرضه می‌کنند. شما در یک خیابان صالح آباد می‌توانید تمامی این اصناف را مشاهده نمایید و خرید خود را انجام دهید. در صالح آباد برندهای ظروف سرو و پذیرایی بسیار کمتر است؛ بنابراین عمدتا برای خرید برندهای ظروف سرو و پذیرایی بازار شوش انتخاب بهتری نسبت به بازار صالح آباد است.

ظروف بازار شوش تهران

راه‌های دسترسی به شوش و صالح آباد

برای رفتن به بازارها و دور زدن شلوغی و ترافیک یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها حمل‌ونقل عمومی است؛ اما دسترسی به کدام بازار با وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر و سریع‌تر است؟!

در اینجا راه‌های دسترسی با وسایل نقلیه عمومی را برای شما فراهم آورده‌ایم. شما با توجه به محل سکونت خود می‌توانید نزدیک‌ترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه عمومی را انتخاب کنید. اما در کل اگر بخواهیم این دو بازار را از نظر دسترسی مقایسه کنیم:

بازار شوش بدلیل قرار گرفتن داخل شهر دسترسی بهتری دارد و نزدیک‌ترین مترو نیز مترو خود شوش است و بعد از پیاده شدن از مترو شما به راحتی می‌توانید به این بازار عزیمت نمایید.

بازار صالح آباد در خارج از شهر قرار گرفته و دسترسی به آن کمی دشوارتر است. نزدیک‌ترین متروها به صالح آباد ایستگاه‌های میدان محمدیه(مولوی) و ایستگاه علی‌آباد می‌باشد و بعد از آن شما حتما باید برای رسیدن به مقصد از اتوبوس‌ها استفاده نمایید.

دسترسی به بازار شوش با وسایل نقلیه عمومی


مترو (خط ۱) :


ایستگاه مترو شوش – تاکسی خط کیانشهر تقاطع خیابان بخارایی – تاکسی خط شوش خیابان صابونیان


مترو (خط ۳) :


ایستگاه مترو راه آهن – اتوبوس و تاکسی های مستقیم به میدان شوش ( مجتمع در نزدیکی ایستگاه مترو )


اتوبوس:


خاوران _ ایستگاه خیام _ ایستگاه دروازه غار | اتوبوس پایانه بلوار قدس _ ایستگاه مهدیه



google-map


مقاله چطوری با مترو یا بی‌آرتی بریم صالح آباد؟را حتما مطالعه نمایید.

دسترسی به بازار صالح آباد با وسایل نقلیه عمومی


مترو 


ایستگاه مترو محمدیه از قطار پیاده شده و با اتوبوس میدان محمدیه _ شهرک رسالت به بازار عزیمت کنید.


تاکسی 


میدان بهمن (کشتارگاه) تاکسی‌های سر صالح آباد غربی


اتوبوس BRT (ساکنین تهران)


خود را به ایستگاه میدان بهمن در خط ۴ (پایانه افشار−ترمینال جنوب) برسانید. بعد از آن با تاکسی‌های خطی شهرک رسالت به بازار صالح آباد بروید.


اتوبوس BRT(از ترمینال‌جنوب)


بعد از خروج از ترمینال، سوار بی‌آرتی خط ۴ (پایانه افشار−ترمینال جنوب) شده و در ایستگاه میدان بهمن از اتوبوس پیاده شوید، سپس سوار تاکسی‌های خطی شهرک رسالت شده و به بازار صالح آباد بروید.


اتوبوس BRT(از ترمینال آزادی)


ابتدا با بی‌آرتی خط ۱ (چهارراه‌ تهرانپارس−آزادی) در ایستگاه‌نواب پیاده شده، خط عوض کرده و با بی‌آرتی خط ۴ (پایانه‌ افشار−ترمینال‌جنوب) در ایستگاه میدان‌‌ بهمن پیاده شوید. سپس با تاکسی‌های خطی شهرک رسالت به صالح آباد بروید.



google-map


تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ، تپسی)

برای افرادی که از شهرستان به قصد خرید از بازار شوش و یا صالح آباد به تهران می‌آیند و حتی افرادی که ساکن تهران هستند نیز استفاده از وسایل نقلیه عمومی شاید کمی سخت باشد. امروزه با رواج گرفتن تاکسی‌های اینترنتی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای رفت‌وآمد راحت‌تر از این سرویس‌ها استفاده نمایند.

بازار شوش همانطور که گفته شد بدلیل قرار گرفتن در داخل شهر، رفت‌وآمد راحت‌تر و متقابلا هزینهِ کمتری برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی را دارد.

بازار صالح آباد برخلاف شوش بدلیل قرار گرفتن در خارج از شهر، هزینهِ بیشتری برای استفاده از اسنپ و تپسی را شامل می‌شود.


هزینه کمتر باربری در شوش نسبت به صالح آباد

در مقاله “لیست باربری‌های مجاز تهران” به این نکته اشاره کردیم که محله شوش از قدیم تعداد بسیار زیادی از باربری‌ها را در خود جای داده‌است و بدلیل نزدیکی به محدوده بازار تهران اکثر بازاریان از باربری‌های شوش استفاده می‌کنند.

یکی از مزیت‌های بازار شوش نزدیکی باربری‌ها به این منطقه است. فروشندگان برای ارسال کالا به باربری‌ها هزینه مازادی را از خریداران میگیرند که نزدیکی باربری‌ها در شوش این مسئله را برطرف می‌کند. شما می‌توانید به راحتی کالای خود را خریداری نمایید و از طریق نزدیک‌ترین باربری آن را ارسال نمایید. این مزیت باعث هرچه سریع‌تر انجام شدن عمل ارسال کالا نیز می‌شود.

بازار صالح آباد اما این مزیت را ندارد و باربری داخل خود صالح آباد وجود ندارد. نزدیک‌ترین باربری‌ها به صالح آباد، باربری‌های جنوب تهران می‌باشند. بنابراین برای ارسال کالا از صالح آباد باید هزینه‌ای مضاف پرداخت نمایید و همچنین زمان بیشتری را منتظر بمانید. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید در صورت داشتن خودروی باربری تا درب مغازه‌های صالح آباد رفته و بارگیری کنید اما به دلیل قرار گرفتن بازار شوش در محدوده شهری همچین چیزی امکان پذیر نیست.


امکانات رفاهی متعدد شوش و کم تعداد صالح آباد

بازار شوش با توجه به اینکه در محیط داخل شهر قرار دارد، علاوه بر امکانات داخل خود بازار، از امکانات اطراف آن نیز می‌توان بهره برد و نسبت به صالح آباد که در خارج از شهر قرار گرفته‌است، امکانات رفاهی بیشتری را دربر می‌گیرد.

از جمله امکاناتی ک در شوش می‌توان به آن اشاره کرد: تیپاکس و باربری و پست، بانک و خدمات بانکداری، رستوران‌ و غذاخوری، سرویس بهداشتی و مسجد است. همچنین از آنجایی که در محیط شوش اکثرا پاساژ وجود دارد، داخل هر پاساژی نیز امکاناتی چون سرویس بهداشتی، نمازخانه و استراحتگاه و بعضی از پاساژها فودکورت نیز دارند.


صالح آباد به نسبت بازار شوش امکانات کمتری دارد. امکاناتی که در بازار شوش ممکن است به وفور یافت شود، در صالح آباد معدود و کم است. اما همان امکانات کم شامل: مسجد و حسینیه، سوپرمارکت، فست فودی، بوستان، داروخانه و بانک می‌شود که می‌توانید در صورت نیاز به آنها مراجعه کنید.

اجناس گرانِ بازار شوش یا بصرفهِ صالح آباد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب یکی از این دو بازار برای خرید، بحث بودجه شما از نظر مالی است؛ اینکه شما چه هزینه‌ای را برای خرید خود کنار گذاشته‌اید؟

در بازار شوش همانطور که بالاتر گفته شد بیشتر اجناس بصورت لوکس و شیک هستند و به دلیل گران بودن اجاره مغازه ها قیمت بالاتری نیز دارند. ظروف کریستال، بلور و ظروف شیشه‌ای، ظروف چینی و اکروپال، لوازم دکوری و سلطنتی از جمله اجناس این بازار می‌باشد.

در صالح آباد همه نوع کالایی با قیمت‌های مختلف و مناسب و البته به ندرت لوکس پیدا می‌شود. بازار صالح آباد خارج از شهر است و کرایه فروشگاه‌ها کمتر از فروشگاه‌های داخل شهر می‌باشد در نتیجه فروشندگان بهتر می‌توانند بر روی قیمت‌ها مانور دهند و با قیمت پایین‌تر اجناس خود را به فروش برسانند.

برای مشاهده محصولات و استعلام قیمت از فروشندگان دست اول بازار صالح آباد، به وبسایت صالح آباد مراجعه نمایید.

کدام بازار تک فروشی داره و کدام عمده؟

برای افرادی که خود فروشنده هستند و یا اینکه معمولا اجناس را بصورت عمده خریداری می‌کنند یکی از موضوعات مهم اینست که؛ بازار هدف اجناس را بصورت عمده به فروش می‌رساند یا بصورت تک؟

در بازار شوش تهران بالغ بر ۷۰% فروشندگان محصولات خود را هم بصورت عمده و هم بصورت تک عرضه می‌نمایند و شما می‌توانید هر دو فرم فروش را در این بازار داشته باشید.

در بازار صالح آباد تهران اکثر فروشگاه‌ها محصولات خود را بصورت عمده به فروش می‌رسانند و فقط نزدیک به ۳۰% از آنها تک فروشی هم دارند. بعضی از فروشگاه‌ها نیز خرید بصورت تک را با شروطی مبنی بر: خرید حضوری و یا فقط در روزهای تعطیل و جمعه انجام می‌دهند.


برای خرید جهیزیه شوش برم یا صالح آباد؟

در بازار شوش تهران تنوع لوازم و ظروف آشپزخانه و جهیزیه بیشتر از بازار صالح آباد است. در شوش لوازم برقی آشپزخانه نیز به فروش می‌رسد که تنوع و تعداد این نوع محصول در صالح آباد بسیار کمتر از شوش است. بازار شوش به بورس جهیزیه معروف است و حتی پاساژی به همین اسم در این بازار فعالیت دارد.

اما صالح آباد هم برای کسانی که قصد خرید جهیزیه سبک‌تر نیز دارند لوازم و ظروف مناسب دارد. اکثر فروشندگان صالح آباد محصولات خود را بصورت عمده به فروش می‌رساند که بعضی از فروشندگان برای خرید عمده سقف مالی تعیین می‌نمایند؛ بعنوان مثال شما به اندازه یک میلیون تومان از آن فروشگاه خرید میکنید و فروشنده قیمت اجناس را به قیمت عمده برای شما محاسبه می‌نماید.

پاساژ جهیزیه

می‌تونید در سایت بازار شوش در قسمت وبلاگ‌ها اطلاعات دیگر پاساژهای شوش را مطالعه کنید.

بازار شوش یا صالح آباد؟

در پایان با توجه به مواردی که توضیح داده شد، شما می‌توانید به راحتی بازار شوش و بازار صالح آباد را باهم مقایسه کرده و بر اساس مواردی که برای شما در اولویت قرار دارد و با توجه به نیازهایتان، تصمیم بگیرید تا برای خرید به کدام یک از این دو بازار بروید. شما کدام بازار را پیشنهاد می‌دهید!؟

مقالات مرتبط

28 شهریور 1399
کانال تلگرام عمده فروشی صالح آباد

بهترین کانال تلگرام عمده فروشی لوازم آشپزخانه (فروردین ۱۴۰۲)

کانال صالح آباد _ مرجع معرفی عمده فروشان مشاهده فرصت‌های خرید ویژه محصولات حراجی با عضویت در کانال صالح...

ادامه مطلب
4 اردیبهشت 1399
فروشگاه ستاره طلایی (دیوارپوش سه بعدی)

دیوار پوش فومی پشت چسب دار

فوم دیوار پلاستیکی پشت چسب دار دیوار پوش فومی طرح برجسته ابعاد: ۷۷ * ۷۰ سانتی‌متر تولید شده از...

ادامه مطلب
22 اردیبهشت 1401
سوق شوش طهران

سوق شوش طهران

بلا ادنی شك احد من افضل الاسواق فی طهران لشراء اجهزه المطبخ و أدوات تقديم الطعام و خاصه أدوات...

ادامه مطلب

نظرات کاربران

  • فهیمه
    17 آبان 1401

    سلام خیلی مطلب کاملی بود ممنون مخصوصا اینکه مسیرای مترو رو جدا جدا نوشتین ? دنبال این میگشتم برای خرید جهیزیه کدوم بازار برم.

    • زهرا رضایی _ کارشناس محتوا
      17 آبان 1401

      درود بر شما. ممنون از اینکه نظرتونو با ما به اشتراک گذاشتید. همچنین می‌توانید برای مشاهده جدیدترین لوازم آشپزخانه و جهیزیه از کانال عمده فروشی ما دیدن کنید.

  • رادمهر
    23 مرداد 1402

    برای خرید لوازم و ظروف کریستالی حتما باید رفت شوش ولی برای خرده ریز آشپزخونه صالح آباد

  • نادره
    3 آبان 1402

    شوش پرررره لوازم لوکس و خفنه؛ من دو سه دفه رفتم هیچوقت دسته خالی برنگشتم😂 این سایت شوش مارتم باحاله فقط نمیدونم غیرحضوری خرید ب اندازه حضوری خوب از آب در بیاد یا نه🤔

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      9 آبان 1402

      سلام نادره عزیز؛ درسته همانطور که اشاره کردید بهترین جا برای خرید لوازم لوکس و شیک بازار شوش است. در خصوص خرید غیر حضوری هم می‌توانید خرید در تعداد پایین را امتحان کرده تا مطمعن شوید و در صورت رضایت خریدهای بیشتری انجام دهید.