معرفی محصولات روز بازار صالح آباد در کانال تلگرام @salehabad

معرفی بازار بین الحرمین و اطلاعات مسیریابی

دسته بندی: معرفی بازار
7 خرداد 1401
معرفی بازار بین الحرمین و اطلاعات مسیریابی

یکی از بازارهای فرعی بازار اصلی تهران، بازار بین الحرمین است. معماری و خصوصیات این بازار نیز همانند دیگر بازارهای تهران دارای ساختار و معماری سنتی می‌باشد. این بازار تاریخی و بزرگ از جمله بازارهایی است که محصولات مرتبط با آموزش و لوازم التحریر در آن به فروش می‌رسد. این بازار از همان ابتدای ساخت بازار تهران مکان مورد علاقه دانشجویان و دانش آموزان بوده است. معمولا افراد در آغاز سال تحصیلی به این بازار رجوع کرده تا مایحتاج خود را برای تحصیل و آموزش خریداری کنند. قیمت مناسب وکیفیت خوب محصولات از جمله خصوصیات این بازار است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بازار بین الحرمین بازار بزرگ تهران آشنا شوید و آدرس و راه‌های دسترسی آن را بشناسید.

راهنمای مطالعه متن: 


بازار بین الحرمین کجاست؟

برای رفتن به بازار بین الحرمین بازار بزرگ تهران، اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، بعد از رسیدن به چهارراه گلوبندک به سمت شرق حرکت کنید تا پس از عبور از سبزه‌میدان و بازار زرگرها به پله نوروز خان برسید. بعد از ورود به پله نوروزخان باید از ورودی مسجد امام به سمت چپ بروید و پس از رسیدن به اولین دوراهی به سمت راست بروید تا به بازار بین‌الحرمین برسید. ضمنا تابلوهای راهنمای این بازار هم در این قسمت از بازار تهران نصب شده است تا شما راحت‌تر بتوانید به آن‌جا بروید. بازاری‌ها هم راهنماهای خوبی برای سوال کردن مسیر ساده رسیدن به بازار بین‌الحرمین می‌باشند.

آدرس دقیق: بازار بزرگ تهران، خیابان پانزده خرداد، ورودی پله نوروزخان، جنب مسجد امام

در ادامه اطلاعات و لینک مسیریابی به بازار بین الحرمین بازار بزرگ تهران را با اپلیکیشن‌های ویز، نشان، بلد و نقشه گوگل مپ برای شما قرار دادیم تا با یک کلیک بتوانید به این بازار براحتی سفر کنید.

توجه: قبل از کلیک بر روی لینک‌های زیر دقت داشته باشید که حتما اپلیکیشن مسیریاب بر روی گوشی شما نصب باشد.


Balad-button google-map

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی


مترو


استفاده از خط ۱ مترو و پیاده شدن در ایستگاه متروی ۱۵ خرداد


تاکسی


پایانه تاکسی میدان آزادی به سمت چهارراه گلوبندک


اتوبوس (BRT)


پایانه آزادی – خاوران ⇐ در ایستگاه چهارراه مولوی پیاده شده و به بازار بروید.


اتوبوس (BRT)


خط تجریش – راه‌آهن ⇐ در ایستگاه منیریه یا امام‌خمینی پیاده شده و با استفاده از تاکسی یا پیاده، به ۱۵ خرداد بروید.


تاکسی‌های اینترنتی


شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی به راحتی و پس از جستجوی بازار بین الحرمین بازار تهران در نقشه آن؛ تاکسی کرایه خود را درب منزل سوار شوید و به این بازار سفر کنید.


متنوع‌ترین محصولات لوازم‌التحریر: جامدادی، نوشت‌افزار، پاک‌کن و…  را در سایت صالح آباد جستجو نمایید.

معرفی بازار بین الحرمین تهران

بازار بین‌الحرمین نام بخش یا به عبارتی راسته‌ای از بازار بزرگ و تاریخی تهران است. این بازار در مجاورت مسجد امام (مسجد شاه سابق) یا به عبارتی ابتدای بازار سلطانی و غرب مسجد جامع قرار گرفته است. علت نام گذاری این محله به نام بین الحرمین نیز، قرار گرفتن این راسته در بین مسجد امام و مسجد جامع بوده است که این دو مسجد را حرمین در نظر گرفته‌اند و این گذر را بازار بین الحرمین نامیده‌اند.

بازار بین الحرمین قبلا محل کار صحافان و ناشران کتاب بوده است. پاساژها و سراهای متعدد و تو در تو و چند طبقه هم در این بازار قرار دارند. از بناهای مهم بازار، سقاخانه بین‌الحرمین بوده که قدمتی دیرینه دارد. توجه داشته باشید که در این قسمت از بازار خوراکی‌فروشی و سوپرمارکت وجود ندارد و اگر در روزهای گرمِ آخر شهریور و آغاز مهر برای خرید مراجعه می‌کنید، آب و خوراکی سبک همراه داشته باشید تا با خیال راحت از تنوعِ بالای محصولات این راسته دیدن نمایید.

 

بازار بین الحرمین بازار بزرگ

با پیج اینستاگرام صالح آباد همراه باشید تا روزانه از قیمت عمده محصولات مختلف آگاه شوید.

بازار بین الحرمین بورس چیست؟

از گذشته‌های دور با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، مردم به بازار بین الحرمین مراجعه می‌کردند تا بتوانند ملزومات آغاز سال تحصیلی جدید را به صورت یکجا از این بازار خریداری کنند. در این بازار انواع لوازم التحریر، سررسید، لوازم مهندسی، لوازم معماری، لوازم هنر، لوازم نقاشی، کاغذ در ابعاد مختلف، دفتر، خودکار، مداد و مدادرنگی و سایر نوشت‌افزارها را می‌توانید خریداری نمایید. علاوه بر آن چاپ تبلیغات و صحافی انواع کتاب و کپی نیز در این بازار ۳۰ درصد ارزان‌تر از جاهای دیگر انجام می‌شود. قبلا در این بازار ناشران و صحافان زیادی فعالیت می‌کردند اما در حال حاضر تعداد کمی ناشر به فعالیت در این بازار مشغولند و بیشتر مغازه‌ها مربوط به فروش لوازم التحریر می‌باشد.

مقالات مرتبط

19 خرداد 1398
آدرس بازار صالح آباد تهران

آدرس بازار صالح آباد

بازار صالح آباد یکی از بزرگترین بازارهای لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه واقع در جنوب غربی شهر تهران می‌باشد....

ادامه مطلب
23 شهریور 1400
بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

اگر دنبال بورس ظرف و ظروف و عمده فروشان لوازم آشپزخانه در تهران می‌گردید حتما اسم بازارهای شوش و...

ادامه مطلب
28 فروردین 1401
صالح آباد بورس چیست؟

بازار صالح آباد تهران بورس چیست؟

بازار صالح آباد بورس چیست؟ اگر ساکن تهران هستید و یا برای خرید عمده راهی بازارهای کلی فروشی پایتخت...

ادامه مطلب

نظرات کاربران