معرفی محصولات روز بازار صالح آباد در کانال تلگرام @salehabad

همه چیز درباره بازار بزرگ تهران

دسته بندی: معرفی بازار
8 اسفند 1402
همه چیز درباره بازار بزرگ تهران

اگر مغازه‌دار باشید، از اهمیت خرید با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب و در عین حال حق انتخاب بالا آگاه هستید؛ همچنین برای خرید روزمره زندگی نیز این موارد قطعا حائز اهمیت می‌باشد. یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های تجاری تهران که به دلیل تنوع بالای اجناس و قیمت‌ها نیاز شما را به طور کامل برطرف می‌کند  بازار بزرگ تهران است که طرفداران زیادی بین خریداران عمده و خرده در تمامی اصناف و اقشار مختلف دارد.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی درباره بازاربزرگ، اصناف موجود، دسترسی و مواردی از این قبیل به شما عزیزن ارائه کنیم. برای شناخت بیشتر این بازار فوق‌العاده این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. 

راهنمای مطالعه متن: 

بازار بزرگ تهران کجاست؟

بازار بزرگ تهران از چندین خیابان، کوچه، بازار سرپوشیده قدیمی و پاساژها و مغازه‌های بزرگ تشکیل شده است و در فضایی با وسعت بیش از یک کیلومترمربع واقع شده است. از لحاظ جغرافیایی، این محله در منطقه ۱۲ شهرداری واقع شده است که خیابان پانزده خرداد در قسمت شمالی آن، ورودی اصلی بازار است. البته ورودی‌های فرعی دیگری هم برای رفتن به قسمت‌های مختلف آن از مسیرهای کوتاه‌تر وجود دارد.

جنوب بازار تهران به خیابان مولوی، شرق آن به خیابان مصطفی خمینی و غرب آن به خیام راه دارد. بسته به این که شما به کدام قسمت آن می‌خواهید وارد شوید، چندین ورودی مختلف وجود دارد. برای ورود به بازار از ورودی‌های فرعی و یافتن مسیر مناسب، بهترین کار استفاده از نقشه است. به طور کلی، آدرس بازار پانزده خرداد به‌صورت زیر است:

  • تهران – منطقه ۱۲ شهرداری – خیابان پانزده خرداد – بازار تهران

دسترسی به بازار بزرگ با اپلیکیشن های مسیریابی

اگر قصد عزیمت با خودروی شخصی را دارید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی از هر کجای تهران که هستید بهترین مسیر را برای رفتن به بازار بزرگ پیدا کنید. تنها لازم است که روی هریک از آیکن‌های زیر کلیک کنید!

Balad-button google-map

 


بازار بزرگ تا چه ساعتی باز است؟

باتوجه‌به این که قسمت‌های مختلف بازار با هم متفاوت است، باید گفت که ساعت کاری آن در بخش‌های مختلف آن هم با هم فرق دارد. بعضی از فروشگاه‌های بازار در خیابان، بعضی از آن‌ها در قسمت‌های سرپوشیده و بعضی دیگر در پاساژها قرار دارند و همین موضوع باعث تفاوت در ساعت کاری مغازه‌های آن است.

روزهای هفته


ساعت کاری قسمت‌های داخلی بازار


ساعت کاری قسمت‌های بیرونی بازار


شنبه تا چهارشنبه:


۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر


۸:۳۰ صبح تا ۸ عصر


پنج شنبه:


۸:۳۰ صبح تا ۲ عصر


۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر


جمعه: تعطیل (برخی باز) ۸:۳۰ تا ۲ عصر

بازار بزرگ تهران چی داره؟ 

شاید بدانید که بازار تهران به‌اصطلاح یک بازار همه‌فن‌حریف است؛ این به این معنی است که هیچ فردی در جستجوی کالای خاصی از این بازار دست‌خالی بیرون نمی‌آید و در واقع بیشتر کالاهای ضروری مربوط به زندگی روزمره در گوشه‌ای از آن موجود است.

اقلامی مثل فرش و تابلوفرش، مس، طلا، نقره و بدلیجات، لوازم آنتیک و عتیقه، مواد شوینده، لوازم پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، جوراب، دستکش و کلاه، ظرف‌وظروف آشپزخانه، لوازم خرازی، اکسسوری مو، گل‌سر و کلیپس، پوشاک، کیف و کفش، پارچه، آجیل و خشکبار، خوراکی‌های خارجی، قهوه و شکلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، ابزارآلات، لوازم بله برون و سفره عقد، لوازم تولد، پلاستیک و نایلون، لوازم بسته‌بندی، پتو، روفرشی، حوله، صندل و دمپایی و بسیاری از اقلام دیگر در این بازار پیدا می‌شود.

راسته های مختلف بازار بزرگ


معرفی راسته های بازار بزرگ تهران

یکی از ویژگی‌های مهم بازار، دسته‌بندی کالاها به‌صورت منطقه‌ای است که موجب شده است افراد بتوانند برای خرید هر محصولی، مستقیماً به بورس آن مراجعه کنند. به‌عنوان‌مثال تیمچه حاجب‌الدوله به فروش لوازم آشپزخانه اختصاص‌یافته است؛ بازار آهنگران بورس پوشاک مردانه است و مثال‌هایی ازاین‌دست. این ویژگی کار افراد را راحت کرده است و به‌صورت کلی تمرکز خوبی را برای اقلام موردنیاز مردم ایجاد نموده است. برای اطلاع از این که چه کالایی در کدام قسمت بازار عرضه می‌شود، باید راسته‌های بازار را شناخت که در ادامه مقاله به این موضوع پرداخته شده است.

سراهای بازار بزرگ


بازار زرگرها؛ بورس طلای بازار بزرگ

دو قسمت از بازار تهران به‌عنوان بورس طلا شناخته می‌شوند؛ اولی بازار طلای ایران که بورس طلای دست‌دوم و کم اجرت است و دومی بازار زرگرها که بیشتر طلاهای نو در آن یافت می‌شود؛ اما در مغازه‌های آن نسبت به سایر طلافروشی‌ها، اجرت پایین‌تری از مشتریان دریافت می‌شود.

تیمچه حاجب الدوله؛ بورس انواع ظروف و لوازم آشپزخانه

تیمچه حاجب‌الدوله که در خیابان پانزده خرداد و نزدیک مسجد جامع واقع شده است، بورس لوازم آشپزخانه در بازار تهران است. این تیمچه یکی از زیباترین قسمت‌های بازار است که در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده است و وقتی که وارد آن می‌شوید، مجذوب معماری زیبای آن می‌شوید. تعداد زیادی از فروشندگان عمده معروف تهران در این تیمچه فعالیت دارند و به فروش محصولات متنوعی در این صنف مشغول هستند.

همه چیز درباره تیمچه حاجب‌الدوله بورس ظروف و لوازم آشپزخانه

تیمچه حاجب الدوله در بازار بزرگ


چهارسوق؛ بورس انواع آجیل در بازار بزرگ

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار تهران به بازار چهارسوق معروف است که علاوه بر طرح و نقوش تاریخی زیبایی که دارد، انواع آجیل و خشکبار تازه و خوش‌طعم را در مغازه‌های آن می‌شود دید و خرید. چهارسوق که یک بازار قدیمی است و به‌عنوان آثار ملی ثبت شده است، در سال ۱۱۸۵ خورشیدی بنا شده است و در خیابان ۱۵ خرداد، در نزدیکی مسجد جامع واقع شده است.

کوچه مروی؛ بورس لوازم آرایشی بهداشتی بازار بزرگ

کوچه مروی به‌عنوان یکی از کوچه‌های قدیمی تهران، جایی است که می‌توانید انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و زیبایی را به‌صورت خرده و عمده با قیمت مناسب از آن تهیه کنید.

معرفی بازارچه کوچه مروی بورس لوازم آرایشی بهداشتی

کوچه مروی؛ بورس لوازم آرایشی بهداشتی


سرای مشیر خلوت؛ بورس انواع کیف و چمدان بازار بزرگ

برای این که بتوانید انواع ساک، کیف، کوله‌پشتی، چمدان و… را با قیمت مناسب از بازار تهران خریداری کنید، توصیه می‌شود که به سرای مشیر خلوت بروید. غالباً این قسمت محل فعالیت تولیدکنندگان کیف و کوله‌پشتی است که محصولات خود را به‌صورت عمده عرضه می‌کنند. برخی از فروشگاه‌ها فروش تکی هم دارند و اگر شما قصد خرید جزئی دارید، باید قبل از ورود به مغازه از فروشنده سؤال کنید که فروش تکی دارد یا خیر.

بین‌الحرمین؛ بورس انواع لوازم تحریر بازار بزرگ

اگر می‌خواهید انواع لوازم‌تحریر و لوازم مهندسی، لوازم و ابزارهای هنری، دفتر، مداد و مدادرنگی، خودکار و…. را با قیمت مناسب خریداری کنید، بهتر است به بازار بین‌الحرمین بروید که راسته لوازم‌تحریر به شمار می‌رود.

دسترسی به بازار بین‌الحرمین؛ بازار خرید لوازم‌تحریر در تهران

بین الحرمین؛ بازار لوازم تحریر


بازار جعفری؛ بورس لباس زنانه و شال و روسری بازار بزرگ

در قسمت‌های مختلفی از بازار لباس زنانه به فروش می‌رسد؛ اما در بازار جعفری می‌توانید انواع لباس زنانه مانند شال و روسری، کلاه، دستکش و… را خریداری کنید.

بازار آهنگران؛ بورس انواع لباس مردانه بازار بزرگ

پیشنهاد ما این است که برای خرید انواع لباس مردانه به‌صورت عمده، به بازار آهنگران بروید. انواع کاپشن، شلوار اسپرت، شلوار لی و کتان، اسلش مردانه، سویشرت، هودی و موارد مشابه را در این راسته با قیمت مناسب می‌توانید خریداری کنید.

معرفی بازار آهنگران، بورس پوشاک مردانه در تهران

بازار آهنگران؛ بورس انواع لباس مردانه بازار بزرگ


بازارچه عودلاجان؛ بورس صنایع دستی بازار بزرگ

اگر به خرید صنایع‌دستی علاقه‌مند هستید و یا حتی دوست دارید از راسته صنایع‌دستی در بازار تهران دیدن کنید، به بازار عودلاجان سری بزنید. در مغازه‌های این بازار هنرمندانی را خواهید دید که محصولات هنری و دستی را در داخل مغازه‌های خود تولید می‌کنند و در معرض فروش قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید این اقلام را با قیمتی مناسب‌تر از جاهای دیگر خریداری کنید.

همه چیز درباره عودلاجان بازار اصلی صنایع دستی در تهران

بازارچه عودلاجان؛ بورس صنایع دستی بازار بزرگ


لیست پارکینگ های اطراف بازار بزرگ

در محله بازار تهران و اطراف آن برای رفاه حال آن دسته از افرادی که با خودروی شخصی به این محل مراجعه می‌کنند، تعدادی پارکینگ عمومی وجود دارد که در این قسمت به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

پارکینگ درویش

نام پارکینگآدرس
پارکینگ درویش تهران - محله هرندی - خیابان صاحب‌جمع - پلاک 116
پارکینگ عمومی جاویدتهران - محله بازار - مولوی - خیابان حضرتی
پارکینگ بازار فرشتهران - محله بازار - خیابان خیام - بین لباسچی یکم و شادلو - نبش متروی خیام
پارکینگ امیر
میدان محمدیه - خیابان خیام شمالی - پلاک 394
پارکینگ حقیقتتهران - محله بازار - خیابان مولوی - خیابان نیرو شادی
پارکینگ میردامادیتهران - محله بازار - خیابان مولوی - خیابان نیرو شادی
پارکینگ طبقاتی خلیج فارستهران - سه‌راه‌امین‌حضور - نرسیده به چهارراه سرچشمه
پارکینگ برلیانتهران - خیابان مولوی - خیابان خیام
پارکینگ ایران ملکیخیابان پانزده خرداد - جنب خیابان پامنار - روبروی نوروزخان
پارکینگ رضاخیابان پانزده خرداد - خیابان برهمه - خیابان سید احمد موسوی
پارکینگ عظیمیتهران - خیابان مولوی - تقاطع مولوی و رئیس عبداللهی - بورس آشپزخانه‌های صنعتی

پارکینگ های بازار بزرگ تهران


مکان های دیدنی اطراف بازار 

یکی از ویژگی‌هایی که بازار بزرگ تهران دارد این است که تنها به‌عنوان منطقه اقتصادی شناخته نمی‌شود. این منطقه از قدیمی‌ترین مناطق تهران است که درگذشته مرکز شهر بوده و به همین دلیل آثار تاریخی ارزشمند و دیدنی در اطراف آن زیاد است.

مساجد و امامزاده ها:

  • مسجد جامع تهران
  • مسجد امام
  • امامزاده سید اسماعیل
  • امامزاده زید
  • بقعه امامزاده سید ولی

کاخ و موزه ها:

  • موزه ایران باستان
  • موزه مقدم تهران
  • موزه صلح تهران
  • خانه موتمن الاطبا
  • موزه علوم و فناوری
  • موزه پست و تلگراف
  • موزه ایران باستان
  • خانه‌موزه شهید مدرس
  • خانه‌موزه شهید چمران
  • کاخ ابیض
  • کاخ گلستان

مکان های دیدنی اطراف بازار 

خانه های تاریخی:

  • خانه ملک
  • خانه تاریخی حسام لشکر
  • خانه کاظمی
  • خانه مهرانگیز کامبیز

سایر مکان های دیدنی:

  • سبزه میدان
  • تیمچه مهدیه
  • تیمچه‌حاجب‌الدوله
  • آرامگاه لطفعلی‌خان‌زند
  • سرای امیر
  • چهارسوق بزرگ
  • کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس
  • بازار بین‌الحرمین
  • سرای امیرکبیر
  • سقاخانه دباغ‌ها
  • نخل درخونگاه
  • زورخانه هنر
  • شمس‌العماره
  • ایوان تخت مرمر
  • مدرسه خان مروی
  • خلوت کریمخانی
  • پارک‌شهر

دیدنی های اطراف بازار بزرگ


جمع‌بندی

در این مقاله سعی ما این بود که درباره بازار بزرگ تهران اطلاعات کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم. در این بازار که در خیابان پانزده خرداد تهران قرار دارد، اقلام و کالاهای گوناگونی به‌صورت تک و عمده عرضه می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب محصولات و تمرکز کالاها در بخش‌های مختلف، آن را به سایر مراکز خرید ترجیح می‌دهند. حضور تولیدکنندگان در این منطقه از دلایل اصلی وفور محصولات و قیمت مناسب آن‌هاست. اصناف زیادی در بازار فعال هستند که در داخل مقاله به آن‌ها اشاره شد. در پایان مقاله از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و خواهشمندیم که تجربیات خود را از بازار بزرگ تهران با ما و خوانندگان محترم به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

31 اردیبهشت 1401
برترین بازارهای عمده فروشی تهران

بهترین بازارهای عمده فروشی تهران کجاست؟

اگر این مقاله را  می‌خوانید احتمالا دارای مغازه یا پیج فروشگاهی هستید و دنبال بورس کالاهای مختلف در پایتخت...

ادامه مطلب
23 شهریور 1400
بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

بازار شوش بهتره یا بازار صالح آباد؟

اگر دنبال بورس ظرف و ظروف و عمده فروشان لوازم آشپزخانه در تهران می‌گردید حتما اسم بازارهای شوش و...

ادامه مطلب
17 اردیبهشت 1401
بازار عباس آباد بازار بزرگ تهران

بازار عباس آباد بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران، یکی از بزرگترین بازارهای ایران، در پایتخت و در منطقه ۱۲ واقع شده است. وسعت این...

ادامه مطلب

نظرات کاربران